21 Ocak 2010 Perşembe

TE-CA-VÜZ!

*** Açıklama:
Bu yazımı sevdiğim kadınlardan biri olan Lilith'in http://sertolsun.blogspot.com/2010/01/tecavuz-nasl-bir-fantezi-olabilir_21.html yazısına yönelik yazıyorum.***


Öncelikle şunu belirtmeliyim yukarıda linkini verdiğim blogu çok sevdim. Yıllardır, insanların cinselliği tabulaştırmalarına, daha sonra bu tabuya evrim geçirtip sadece kadınlar için tabulaştırmalarına ve en sonunda da cinselliğin cılkını çıkartarak konuşmalarına sinir oluyorum. Bu blog; alın işte, size sizin dilinizle anlatıyoruz, tabu yoktur ve bizim de isteklerimiz var, diyen kadınların blogu. Hatta ben bile o blogda yazmak istiyorum. Çok eleştiri alıyorlar, biliyorum. Hatta siz de eleştirebilirsiniz; genellemelerine, usluplarına kızabilirsiniz. Ama dertleri insanlara biz en iyisini biliyoruz demek değil, ya da erkeksi bir skor tutma değil; biz bunları istiyoruz ve bunları isteyen kadınlar sadece biz değiliz, bizim gibi bir çok kadın var, biz sadece dile getiriyoruz, en doğruyu bilmesek de kendimizi ve kadınlığımızı biliyoruz, dediklerini düşünüyorum.

Ama yukarıda linkini verdiğim yazıyla ilgili bir şeyler söylemeden de edemeyeceğim, zira tecavüz konusunda çok hassasım.

Tecavüz bir fantezi olarak, cinselliği konuşabilen insanlar arasında dile gelir hep. Ben sanmıyorum ki, konuşabilen herhangi tutkulu bir çift (çift denilince illa sevgili anlaşılmasın) bu fanteziyi es geçmiş olsun. Hatta insanın libodosunu en çok arttıran fantezilerden olduğunu düşünürüm. Çünkü ağır kışkırtma vardır, karşınızdakinin sizi 'delirmiş' bir halde istemesi vardır. 'Angrysex' denilen sex tarzının, ya da barışma sexi denilen hadisenin bu fanteziyle yakın akraba olduğunu sanıyorum. Neticede insan olarak hepimiz; beğenilmek ve arzulanmaktan çok keyif alıyoruz. Ve bu durum fanteziye dönüştüğünde, istediğiniz adamın sizin için çıldırdığını düşünmekten, bunu bu şekilde hayal etmekten hatta bir ilişki söz konusuysa Lilith'in bahsettiği zorlamalardan daha heyecan verici ve ateşi tavana çıkarıcı ne olabilir?

Ama mesele bu kadar basit değil. Zira tecavüzün ne demek olduğunu bilmeyen insanlar için zorlanma durumu çekici iken, tecavüzü yaşamış bir kadın için "zorlanmak", iradesiz kalmak kadar berbat bir durum daha yoktur. Biliyorum ki Lilith'in bahsettiği durumda o zorlama haz verici ve zaten istenilen bir adam var karşıda, ama bu tecavüz olmuyor zaten. Yine de bu fanteziyi ballandıra ballandıra anlatmanın da 'tecavüz'e yatkın insanlar için özendirici olduğunu düşünüyorum!

Zira o blogu okuyan insanların hiç birini kontrol etmek ve psikolojik çözümlerini yapmak kimsenin elinde değil. Ve blogu okuyan birisi bu eğilime sahip ise, bir gün yolda görüp de arzuladığı bir kadına, işin devamında kadının da zevk alacağını düşünürek TECAVÜZ edebilir.

Şaka yapmıyorum. Bu örnekle abartmıyorum da. Bilinmeli ki tecavüz eden insanlar, normal bir psikoloji ve beyin işleyişine zaten sahip değiller. Sapkınlık yapma eğilimleri için her türlü meşrulaştırmayı da kullanıyorlar -bilinçli ya da bilinçsiz-.

Bu nedenle diyeceğim şu ki; 'tecavüz' hakkında yazı yazarken, bu fantezi olarak anlatılsa bile çok dikkatli olunmalı. Çünkü tecavüz maduru kadınlar için çok hassas bir konu ve tecavüz eden kişi için meşruiyet kaynağı olması söz konusu. Topluma açık yazan, çizen, oynayan, resimleyen... kısacası bir ifade yöntemi kullanan herkesin, sorumlu davranması ve bir çok noktayı düşünmesi, belirli hassasiyetleri gözetmesi gerekir.

Üstelik Lilith'e katılmadığım bir nokta daha var; bir kadın o an için istemiyorsa dahi, adamın buna saygı duyması ve kadını rahat bırakması kesinlikle şart! Aksi halde kadın istiyorsa zaten bunu belirtmeli ve bu iki kişinin bilerek oynadığı bir oyun olmalı. Bir taraf istendiğini bilmiyorsa, devam eden cinsellik tecavüzdür ve bunun da zevk verici olması söz konusu değildir; hangi mastürbasyonda 'el' de zevk almış, sorarım!

4 yorum:

  1. :) sen de mi Brütüs:) şaka bir yana. hak veriyorum. ben akli dengesi yerinde, sağlıklı bir adam için yazmıştım. umarım yazımdan esinlenip sokaktaki kadına dalmazlar.

    YanıtlaSil
  2. :) neyi düşünerek ve hangi niyetle yazdığını biliyorum :) hatta bunu ifade de ettim yazıda, ama işte unutuyoruz bazen başkalarının olduğunu ve sayılarının hiç az olmadığını. Temennine katılıyorum bebeğim :)

    YanıtlaSil
  3. Evet ne düşünerek yazdığını biliyoruz ve yazıda hem çok katıldığım yerler olsa da, arada ince bir hat var. Fantezi ve suç olan arasında. Aklından tecavüz fantezisini geçirmemiş olan çiftin olduğunu sanmıyorum ama öte yandan, bunu aklından geçirmiş kadının aklında hep hoşlandığı adamın tecavüzü var. Çaresizlik ama çaresizliğin korku yaratmadığı bir çaresizlik.. Galiba ben de bu konuda yazacağım..:) Burası dolacak yoksa.

    YanıtlaSil
  4. =) hadi yaz o zaman okuyalım biran önce

    YanıtlaSil